lördag 23 november 2013

Det fina i kråksången måste väl vara själva kråkan.
I love them.
Egentligen gillar jag nog skatan bättre för deras lekfull - och nyfikenhet.
De påminner om barn som ska testa allt genom att stoppa det i munnen.
Kråkan är nog som en något tråkigare och ansvarsfull storasyster.
I vilket fall, är de fina pippis båda.

I somras hittade jag den här kompisen på en loppis. Det var givet att den skulle följa med hem, då den passar utmärkt i min Tim Burton-inspirerade hall. (still under constraction). :-)



Igår hittade jag, via Miss Kitten Heart-bloggen, ytterligare en snygg kråka i form av en kudde, som jag nu skrivit upp på önskelistan. 
"Du har ju redan en kråkkudde, sa sambon."
Var?
"I bilen, höhö!
Ja, ni förstår hur jag har det..... Hoppas sönerna kraxar mindre och handlar mer. ;-)

Här är kudden:
http://www.etsy.com/se-en/listing/113864989/plush-crow-or-raven-pillow-hand?ref=related-3

Ha en supertrevlig lördag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar