fredag 31 januari 2014

Ett hem kräver en hel del av den boende.
Det tycker jag de ska tänka på, de som lider ute i kylan.
De utan husrum och pengar!
Det är nämligen ett ständigt trixande och fixande.
Man ska hantera den svåra beslutsångesten överflödet av fina saker skapar.
Vilken/vilka ska man ha framme?
Man ska välja möbler, mattor och textilier. Och så ska man städa också......
Ett himla bestyr är det att ha ett hem, det tycker jag de ska tänka på.


Jag t ex har blivit tvingad att välja mellan denna extremt snygga ullmatta i Rölakan-teknik.
och det ärvda bordet av teak i förmån...


...för loppad äkta matta och bord med stålben och marmorinspirerad skiva av glasfiber.
Det är f*n inte ett lätt livsbeslut att ta.


Dessutom ska man försöka matcha textilier både med varandra och med pyntet.
Gabriel och Uppsala Ekeby dyker upp här igen, tillsammans med kudden sydd av ett Fristedt-tyg.
Den har fått sällskap av chefen Lotta Kühlhorns IKEA-designade pippifåglar.
Ja, ni ser hur svårt det är, att vara med hem.
Total o-matchning som i mina ögon bildar fullkomlig harmoni.


Som om inte allt ovan vore nog ska man dras med kärlekskranka....
Jag säger bara "Get a room"!!!


Sagt och gjort.
Finast överkast av oss alla har den kranke sonen, och han behövde inte ens välja det själv, då det var en födelsedagspresent skapad av sötaste flickvännen.
Barn har det bra de.
De och de hemlösa, som ej behöver fatta kvalitetsuppbringande beslut var och varannan dag!


HELT SERIÖST, så är jag helt beklämd av det ökade tiggeriet.
På vägen till jobbet passerar jag ca 9 st frusna själar, som i ur och skur sitter utmed trottoaren, utanför livsmedelsbutikerna med varsin pappmugg.
Snälla stat/samhälle, gör något! Jag lider av deras lidande!

Svenska dagbladet den 24 december
SVT 18 November

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar