söndag 2 februari 2014

Ibland vaknar man och det enda man ser utanför fönstret är tefatstora snöflingor.
Man förstår då att att det inte är så smart att ta bilen och att tunnelbanan säkerligen kommer strejka.

Man är dessutom lite trött i mössan, efter att ha hängt ute på lokal med lillasystern som är på besök från London.
Helt sonika väljer man soffan istället för en Megaloppis i norra förorten, vilket inte var ett helt fel val om man ska utgå från andra som varit där.

Medan man ligger där i soffan så kan man roa sig med att kasta ett getöga på någon vintersport på TV....


....medan man samtidigt har mer fokus på Köp & säljgrupperna på facebook.

Häromdagen missade jag ett fint tyg, som jag tyckte skulle matcha kuddarna jag precis sytt.
Matcha på det där omatchande sättet jag gillar.
Jag missade köpet pga att jag tvekade över om jag verkligen behövde en så stor bit.
Snålhet framför visdom och erfarenhet alltså.

 
Det är det vänstra av bilderna ovan.
När jag idag såg det till höger i samma färgställning, så agerade jag snabbt.
Det är tre meter, så mängden är den dubbla än det jag snålmissade, men för häften av pengarna.
Man kan ju alltså dra slutsatsen att Spara vann över Slösa även om jag egentligen inte behöver fler kuddar alls i soffan...


...men "the more the merrier" heter det ju!

Jag skulle egentligen bloggat om min spisfläkthylla då Form55 hänvisar till den i sin senaste blogg, men den städning den behöver innan den goes public, är långt mer energikrävande än jag orkar idag.
Jag sitter hellre kvar i soffan och luktar på mina blommor.



Ha en fin avslutning på helgen!

3 kommentarer: