söndag 27 april 2014

Solen skiner, fåglarna pippar.
Kvittrar, jag menar kvittrar.
En humla vänder i dörren till balkongen.
Balkongen som ser ut som ett vrak, men den blir fin sen. En 50-tals stol står i boden på torpet och väntar på att få flytta till stan.
En plastmatta ligger ihoprullad i köket.
En växt i Margareta Hennixs "Heja Sverige-potta".

Men här tar vi (jag) en dag i sänder.
Först i tur står dammsugning.
Jag har inte dammsugit på 3 år, för att den uppgiften hade han som just flyttat ut. Gissar dock att det är som att cykla.

Idag tog jag mig ur orkeslöshet och åkte på loppis. Det är en massa loppisar i stan i helgen och svårt att välja.
Magkänslan valde Krama en loppis i Nacka Strand. Få säljare och få besökare, men kärlek fanns det att köpa. Tack och lov för det!
Porslin från Syco, träljusstakar och en bronsbrun hulahula-brutta i gips.
Dessa får nu i uppgift att fylla ut tomrummet...

Hepp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar