torsdag 9 januari 2014


Den här dagen har hittills varit helt hemsk.
Så hemsk att jag vill dra ett täcke över huvudet, och tänka på fattiga barn, misshandlade kvinnor och torterade män. För att få lite distans!

Inte nog med att jag känner mig liiite förkyld och att det går rykten om snö och kyla,
jag missade tunnelbanan och kom så sent till fyndstället att jag hamnade jättemånga människor bakom de där som jobbar i grupp, de som alltid står först. Handlarna alltså!

Men skam den som ger sig. De hade inte hunnit till bästaste fyndet.


Men vad hjälpte det när plånboken gapar tommare än de där fattiga barnens små magar.
Helt klart prisvärdig, men som sagt....
Julen har inte gjort det bästa med min ekonomi.

Men än värre är nog detta. Jag hittade en förskräcklig tingest för nästan ingenting. En pryl jag sagt, att jag ALDRIG kommer ha hemma. På skoj satte jag den på hyllan och tänkte:
Men se där, det kanske inte är så tokigt trots allt.


Jag är rädd! Det står ett champangebrus på min hylla, och det skäms inte ens.

Hoppas alla läsare förstår min ironi, angående de som har det sämre ställt.
I-landsproblem, är det som hopat sig över stackars mig idag, ingenting annat!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar