torsdag 2 januari 2014


Denna färsking i blogg-världen fick en svacka redan efter några veckor.
Inte för att det inte var roligt att skriva, utan för att jobbet sög musten ur mig.
Julhandel är bra för finanserna om man är affärsidkare, men det blir inte mycket energi över till annat.
Jag känner mig faktiskt rätt slutkörd fortfarande, men det kan ju bero på att kaloribomber inte alstrar energi. Det är dags att byta ut choklad och champagne mot salladsbufféer med alg-juicer!

Idag hade jag tänkt att gå på en loppisrunda. Den första sen jag vet inte när.
Jag tryckte på snooze tusen gånger och efter en hemsk dröm där jag pga kassapparatstrul höll på att förlora en kund som shoppade för 10 tusentals kronor, vaknade jag kallsvettig.
Och ganska försent för att hinna stå först i kön till fyndstället. Varken mornar eller stress är min melodi, så jag beslutade mig för att vara hemma. Givetvis med stor loppisångest!

MEN även om jag valde bort en bal på slottet, behöver jag ju varken deppa ihop el vara sysslolös.
Det finns en hel del väntande projekt inom hemmets fyra väggar.


Kuddar ska sys!


Lampskärmar ska kläs

Och Arnold ska ramas in

Och så skulle det ju bloggas också!
Gott nytt nyttigt Retroår på er alla! :-)

3 kommentarer: