fredag 3 januari 2014



I natt har oroliga själar stört min skönhetssömn. Ute har det stormat och regnet stått som spön.
Hade jag inte varit så himla naturligt vacker, hade jag krävt nattvandrarna på sponsring av ett besök på skönhetssalong.
I arla morgonstund tog jag mig i alla fall upp och ut i mörkret. Med påsar under ögonen.
Ja, arla och arla, detta var runt 10 tiden, men det kan ju ingen som inte tittar på klockan ana.

Vid tunnelbanan såg jag en reklamskylt från Stockholm stad: "3600 vägar ska snöröjas och sandas, var med och bidra". Undrar vad det kostade oss skattebetalare att ta fram den mycket aktuella informationen, och vad vi mer ska bidra med? Dansa snödansen så informationen ej var bortkastad?

Ja som ni märker var det si och så med sömnen, så det är lite grinigt på den här bloggen!

Väl framme vid utflyktsmålet tinade jag i alla fall upp. BARA fyra personer före i kön till fyndstället. Och det var bara två som såg ut som handlare. Ja, ni som läst min blogg tidigare vet ju vad jag tycker om sådana.
Och japp, jag gjorde några småfynd. Inget som jag egentligen letat efter, men är man loppistörstande så tar man det man får.


Det första jag stoppade ner i korgen var denna ljuslykta. Jag fick för mig att det var Royal Kronas mindre populära modell men efter att jag nu googlat är jag osäker på ursprunget. Om du vet, får du gärna bidra med info.


Fynd nr 2 är en filt som påminner om Viola Gråstens snygga, men jag tror nog detta är en nopprig kopia.


Denna fina Alingsås-form fick följa med hem. Dekoren med rödbetor är bedårande. Jag hade först tänkt sälja den vidare, men nu vet i sjutton. Vet du vem som gjort den? Den är stämplad 846/3


Teakbestick kan man ju inte lämna, så de ska nu få lite kärlek och uppiffning.


Efter att jag betalat och var på väg att lämna lokalen såg jag denna. En fin Christel Marrott, vilken gör alla fina flickor på gott humör. Till och med de som sovit dåligt!
Det roligaste med denna var att jag spanat in väggarna och hoppats på att jag skulle hitta en just idag.

Med andra påsar än de under ögonen och knappt 100 kr fattigare, tog jag mig hemåt för att sova middag. God natt. :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar