torsdag 16 januari 2014

Jag är definitivt inte tidlös, tvärtom faktiskt!
Jag skulle faktiskt kunna titulera mig fröken ur!
Tid är pengar, men de spenderar jag gärna om rätt klocka dyker upp.
Time will tell!

Min första klocka i samlingen glömde jag fota, men det är en souvenir från fotbolls VM 1974. Rund och go och glad.


Nr 2, stod på jobbet och väntade. Jag gav den över helgen på sig att försvinna men nog sjutton var det mig den ville till. Efter det satte det fart på riktigt, så senaste året har jag köpt varje färggrann plastklocka som kommit i min väg. Ja, de ska helst vara i plast. Och mekaniska.
Här står den nu tillsammans med farmen-djuren!
Den mindre gröna är köpt på en loppis i Berlin och har passande nog ett par kaniner i urtavlan. Tuppen kommer från Syco keramik, tjuren är av okänt ursprung.


I köket har jag två elektriska som både sällskapar och matchar pepparkvarnen Pop Möllan och salt & pepparströarna från Nilsjohan. Ett av de solgula uren har jag fått i spontanpresent av Gilas grotta.
Men det räcker ju inte med två klockor i en klockfantasts kök.



 
Nej, jag har givetvis även två väggklockor, dessvärre utan nyckel, men vad gör väl det när man har coolaste klockradion som går som ett urverk.
Klockrent liksom! Höhö
Den är helt klart bästa loppisfyndet 2013


Detta är klockan som verkligen gör det den ska. Den sitter vid ytterdörren och påvisar om man kan lunka lugnt eller springa som en idiot till tunnelbanan.
Även den fann jag tickandes mitt namn på jobbet!


Dessa färgbomber bor även de i hallen.
Två är köpta på Berlin-loppis, den gula är från Vårbergloppisen och den luktar curry.
Den toppiga kommer från en facebook-grupp.


Den sista klockan för dagen fick jag i julklapp av sambon och han fick Brio-boxarna av mig.
Tycke uppstod!

Nu har tiden runnit iväg, och jag måste jobba med sådant som genererar pengar till nya klockinköp. Ha en trevlig eftermiddag!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar