söndag 5 januari 2014

Många har bloggat om vad som står på önskelistan 2014.
Min nyårsönskeblogg handlar om motsatsen.

Jag bor i en liten fyrarummare i en förort till en stor stad i Sverige.
Vi är 4 personer som delar på ytan.
83kvm
Dessvärre har jag alltså inget eget litet krypin som jag kan fylla. Möblera.
På min 2014 års önskelista står alltså: KÖP EJ GREJER SOM EJ RYMS I ETT SKÅP OAVSETT HUR BILLIGA DE ÄR!!!


Ett snyggt bord t ex, som jag redan innan jag köpte det visste att det skulle vara för stort.


Allsköns sköna filtar och tavlor, trots att jag redan har filtar och tavlor så det räcker för flera frusna hushåll.


Lampor, alla dessa fina lampor, som ropar efter mig. Ta mig, ta mig, ta mig,
I påsen ligger en skrivmaskin som jag köpt till en väninna. Kanske skulle ta och ses snart så den slipper ligga och skräpa i min hall? ;-)


Severingsvagn nr 3, som jag tack och lov har krängt på en väninna. Synd och skam om snyggingen måste stå lutad mot en hallvägg resten av dess liv.


"Vad ska du med den till, undrade sambon"
Men den var ju så fiiiiin och så billig. Får jag väck ben till bord och serveringsvagn kanske den tom pryder sin plats. Eller så får den väl flytta den med. :-(

Jo, jag har ett förråd, men ni kan ju gissa hur det ser ut där, när det ser ut så här i lägenheten.
Snart kommer dock golvläggaren och då måste det vara utrensat. Ni förstår hur skönt det kommer kännas, och hur mycket yta som kommer finnas att ställa nya omöjliga fynd på. ;-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar