lördag 4 januari 2014


Vissa tycker att facebook är en styggelse, att det är en fördärvande tidstjuv.
"Äru jämt på facebook eller", är en ytterst vanlig kommentar. Dagens "klipp dig och skaffa ett jobb".

Japp, jag är på facebook 24/7.
Och det har faktiskt gett mig både ett jobb och en massa nya trevliga vänner.
Facebook fyller faktiskt mitt liv med innehåll, både gällande uppdateringar om världsläget, hur vänner mår och framförallt så är det lärorikt. Ja, i alla fall om man som jag hänger i ett gäng intresseinriktade grupper.

Facebook har även fyllt mitt hem. Fina saker, från Sveriges alla hörn och kanter, har inhandlats i diverse grupper och shippats hit, till staden där jag slagit mig till ro.
Idag kom faktiskt en av mina goa facebookbekanta ända från toppen av landet, för att leverera en tavla.
Ett mystiskt alster.
Det är ett fotografi, ett fotomontage, ett tryck.... Eller?


Vi är osäkra på vad det egentligen är och av vem, så har du någon idé är du hjärtligt välkommen att bidra med ditt tyckande och kunnande.
Jo, vi vet vem han i mitten är.
Palme. Men hur sjutton hamnade han där?

Okej, jo jag vet, det är inte PK att hylla facebook, och det finns många fel och brister i hela deras system, men som kommunikationsmedel, så måste man ju ändå få säga att det är helt ok.
Utan facebook, ingen mystisk Palme-bild i min ägo! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar