måndag 10 februari 2014

Att längta efter något betyder oftast uppdämda förväntningar.
Så allt som oftast faller det man sett fram emot platt som en pannkaka.
Pannkaka hoppas jag få till middag, om jag förmår någon av sönerna att steka dem.

Värsta killförkylningen kom och hälsade på, men det var bara kvinnan i huset som fick känna på den.
Lite orättvist kan man tycka, men men...
När söndagen kom bestämde jag mig för att jag var frisk nog att gå på Liljeholmens bakluckeloppis.
Jag hade hört om den, hört bra, så banne mig tänkte jag inte lite feberfrossa och knivar i halsen stoppa mig.

På plast bland alla andra Stockholmare som gett sig ut på söndagsmys, insåg jag att trängsel inte var en bra grej, och bra grejer fanns det inte så många av det heller.
Bra grejer till ett bra pris alltså.
Jag sprang på några bloggkollegor (Gilas grotta och Prylodesign), och de instämde i att fyndnivån var låg.

Dock fanns det annat att roa sig med.
T ex att piffa till sig så man är snygg på Antikmässan i Älvsjö, vilken är i helgen.
Det gäller ju att både se skarp ut och ha skarp blick för att finna det man eventuellt söker.


Är det det den hemvävda skolfrökelooken jag söker...


...el det mer snajdiga, det som passar bra med en dräkt?


Pilotbrillor är ju alltid rock´n roll, men de kräver daglig sminkning, och klär inte ett blekt anlete som detta.


Nej, det får nog bli hemmafru varianten, så snubben får fortsätta vara den coolaste i familjen.

Tyvärr glömde jag köpa dem, så ser ni någon på mässan kisa med ögonen och hålla objektet en armlängd ifrån sig, är ni välkomna att komma till undsättning, för det är nog jag som försöker avläsa en signatur el en prislapp.




1 kommentar: