lördag 5 april 2014

De små inredningsdetaljerna

Det finns ju saker i hemmet som är så små jämfört med annat att man glömmer att de finns där, och så finns det prylar som man kanske aldrig införskaffat, utan helt plötsligt så har man dem i sin ägo i alla fall.
Saker som med tiden får mer känslomässigt värde än om du köpt dem själv.

Jag har några sådana saker:


Armbandet av plasthjärtan som en av sönerna gjort på dagis. Det används inte, men pryder sin plats på hängaren från Carrara & Matta


Små smörhundar efter farmor och farfar gömmer sig bland havsanemon-ljustakarna från Friedel Ges Gesch.


I köksfönstret står det nygifta paret, som prydde farmor och farfars bröllopstårta på 30-talet. Det måste ha varit en mycket liten tårta då de bara är 3,5 cm höga.


Både jag och sönerna var förtjusta i lite makabra zombie-saker när de var yngre, men det intresset tycks de växt ifrån, så nu har jag fått ärva deras samling. :-)


Det gör absolut ingenting, för jag tycker det behövs lite horror för att neutralisera det gulliga som annars tycks flytta in i mina stringhyllor.


Som t ex denna gulliga guldiga uggla på hela 3 cm, vilket kom från ingenstans och parade ihop sig med flasköppnar-trasten! Omaka men kärt par.

Vad har du i dina samlingar som du absolut inte valt själv, men som ändå är dig kärt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar