tisdag 1 april 2014

Ryssen kommer!!!

Ja, i dagsläget finns det de som oroar sig för just det.
Putin är både ilsken och bestämd. Hävdar sina rättigheter både lite här och där.
Det som händer i Ukraina är en angelägenhet för hela Europa, och frågan om den nytillsatta nazivänliga regeringen är bättre än en rysk invasion, är svår att ta ställning till.

Om nu Ryssland tänker fortsätta erövra mark, så är jag i alla fall redo med en förförande välkomstkommitté.
När de väl tror att de har mig på sin sida, plockar jag fram Gustav II Adolf-kostymen.


Jeltsin, Gorbatjov, Brezjnev, Chrusjtjov, Starlin och Lenin står parad.


För att vara på den säkra sidan har jag dubbletter av de mest tongivande USSR-presidenterna.


Räcker inte det så kan jag försöka blidka med en nalle. Vem vet, Putin kanske blir sentimental och tänker tillbaka på sitt eget "väl" genomförda OS.


Han framställer sig själv som ganska hårdhudad, den nuvarande ryska presidenten, så nalletricket kanske inte går hem. Då är det ju bra att kunna ta fram denna, och påminna honom om att utan Lenin skulle det kanske inte ens finnas någon presidentpost i Ryssland.


Lenin var ju föredömlig på många sätt, han var ju t ex snäll mot barnen!


Man kan även påminna honom om att det finns vänner i Öst som åtminstone påstår sig jobba mot demokrati.
(hur det nu är med den saken i verkligheten vet i sjutton)


De står här strategiskt placerade i hallen, så att de skall synas när Ryssen väl intar mitt hem! Och Pussy Riot utklädda till presidentfruar får givetvis vara med. För att göra ett feministiskt statement.
Sånt brukar ju uppskattas av Putin.

Glad 1 April på er. Låt er ej bli lurade!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar