måndag 6 oktober 2014


Även idag vaknar jag av att hantverkare ringer på dörren.
De är rätt söta egentligen. Tantsjuksöta.
Sen gör de ju underverk också. Sonens rum som snart ska bli mitt, hade inte fått ny tapet sen tidernas begynnelse, så den där vattenläckan kom som en välsignelse.
Återkommer i ämnet när det är klart och jag boat in mig.
Ser redan framför mig hur snyggt det kommer bli. :-)

Benny som har Porslinsbloggen , lade i helgen upp en bild på ett glas som jag blev helt till mig över. Ett glas från serien ISI, från Gullaskruf.
Lilla jag som helt missat att det finns annat än vaser i den serien, har nu något nytt att ställa in siktet på, när jag är ute och loppar.
Vaserna samlar jag redan på.


Förvisso är min samling väldigt liten då jag än så länge bara har en!
Den främre av dessa två.
ISI finns i flera färgställningar och storlekar, men den bakre gröna som många gånger marknadsförs som ISI är något helt annat.


Något oidentifierat som ändå funkar bra till tulpaner. :-)


Som sagt, jag har bara en vas so far, men hoppas på att mycket snart bli ägare till dessa tre Minikuber.
Ja, de heter så och ni som vet hur stor en Guldkroken ananas är, kan se att vaserna verkligen är mini. Minisöta!


Och detta är alltså drinkservisen! Jag ser dem redan framför mig på min drinkvagn.
Det är för väl att man har god fantasi, för vad jag förstått är de inte billiga och heller inte direkt lättfunna.
(bilden är lånad av PorslinsbloggenBenny där du kan läsa mer om Gullaskruf och ISI)

Skål!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar