fredag 10 oktober 2014

Tänk så mycket lite lull lull, lite puder, kajal och läppglans kan göra!
Inte kan vi väl gå ut som vi är, med anletet vi är födda att bära.
Lite silikon i läppen, lyfta bröst och gymmade kroppar. Och några märkeskläder på det.
Paul Gautiers Lindex kollektion kanske, för oss som inte har råd att shoppa på fina gatan.

Tänk vad lite lull lull kan göra!


Denna obetydliga kanna har nog passerats obemärkt på loppisar. Trist grå, men formen är ju okej. Eller? Skålen ska vi inte prata om, där är ju inte ens formen något speciell.
Men.....


...se där. Denna går ingen obemärkt förbi. Samma kanna, men välsminkad som en modell på en catwalk. Och ja, det är Stig Lindberg som är far till dem båda, men dekoren på den nedre, är gjord av Krister Karlmark. Den grå heter Bohus och den med bladdekor Berså, men det visst ni ju redan.

Tänk vad lite lull lull kan göra!
Man kan ju fråga sig hur populär Grete Prytz emaljserie från Catrineholm skulle blivit utan dekoren Lotus av Arne Clausen. Det är kanske dags att ära den som äras bör?

Jag gillar å andra sidan enkelheten i min Bohus-servis.
Och jag klär mig ofta i lump.
Osminkad! Lite som askungen!
Men jag går inte gärna ut utan BH. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar