måndag 20 oktober 2014

Och regnet det bara öser ner.... tralalala....
Men vad gör väl det när man har fix att stå i.
Detta ständiga fix. Bosch får dock vila idag, då det krävs en ark för att ta sig till affären och inhandla ingredienser.
Istället kör jag utrensning för att få plats med nya saker.
Min Åseda-svampsamling av Bo Holmström, ska få flytta.
Så himla vackra gladsvampar att bli hög på, utan att för den delen göra något kriminellt. Beroendeframkallande och vanebildande är de dock!


Men var säljer jag dem bäst? Antar att Plattan inte är något alternativ!

Istället för Åseda ska jag, som jag berättat tidigare, samla på ISI-vaser från Gullaskruf, formgivna av Lennart Andersson,




Sen jag skrev sist har de blivit fem.


Älskar det stilrena och dessutom fyller de en funktion.
Jag kommer förmodligen inte plocka Tussilago på våren att ha i dem, men en och annan döskalle kan få husera däri.

Glöm inte sydvästen om ni beger er ut, själv stannar jag inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar