söndag 19 oktober 2014

Plötsligt står han där framför mig!
70-talisten med muskler. Vågat klädd i oranga byxor, brun mössa och grå skor.
Han presenterar sig som Bosch.
Bosch Hushållsassistenten.
Som jag längtat!


Följ med hem, säger jag!
Jag kostar 50 kr.
För 50 kronor är det helt klart värt att ha en kraftkarl i huset igen, och då jag betalat tar jag honom i besittning med en gång.


Han hade blivit lämnad, övergiven så jag ger honom kärlek och näring.


Vilken energi! Som han rockar!


Men man kan ju inte hålla på att rocka loss hela dagen lång.
En välförtjänt vila under fina täcket från Koloni Stockholm...


...som resulterar i bullar i ugnen.


Bullar som knappt hinner svalna innan de provsmakas direkt från Formverkets ursnygga skärbräda.
Med Grevéost upp på.
Tack för idag Bosch! Låt oss hänga och klänga imorgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar