onsdag 26 februari 2014

Utan att man är medveten om det, förändras ens smak, ens stil.
Detta gäller både utseende och inredning.
Gällande utseende kan det ju bero på att man åldras, att det är mindre snyggt med tajt, kort och urringat  när rumpan slutar vid knäna och brösten vid naveln.
Men inredningsmässigt vet i sjutton. Det är ju liksom inte en direkt mogen stil som smyger sig på.


Igår hade jag en loppisdag inplanerad. Första stoppet var en butik vid Skanstull i Stockholm, sen var planen att ta pendeltåget till Erikshjälpen i Spånga, och vidare en tur i Sundbyberg.
Men planerna grusades....


Där vid Skanstull, där man inte gör fynd varje gång, låg dessa två sovsäckar från Lagans.
De skriker 70-tal, vilket är en ganska ovälkommen stil som smyger sig in i mitt hem.
NEJ, säger jag, men ändå sitter det ett knallgrön plastskåp på väggen i badrummet och ändå hänger det en rund brun plastspegel i hallen.
- Vi ska väl inte behålla de där, var sambons kommentar.
Jag hade inte något bra svar på det.

Eftersom jag blev fullpackad redan vid första stoppen, fick jag återvända hem.
Väl avlastad tog jag dock en tur till grannförorten där det finns en liten butik, där man ibland kan fynda.


Där stod denna brödburk för nästan inga pengar alls.
Ja, jag vet, den är ganska anskrämlig. MEN den var ju billig.
Och dessutom en praktisk modell då man kan ställa grejer ovanpå.
- Vi ska väl inte behålla den där, var sambons kommentar.
Jag hade inte något bra svar på det.

Förutom att jag hade en plan. Turligt nog jobbar han, som är emot att jag släpar hem grejer, i skylt och dekorbranschen.


Grafiska blommor i självhäftande plast är sedermera beställda, för det som ej går att lämna, det kan man åtminstone försöka rädda.

Jag kan ju alltså inte annat än acceptera faktum, och hälsa 70-talet välkommen tillbaka.
Dock mycket mycket motvilligt!








6 kommentarer:

  1. Åhh så jag känner igen det där .. det liknar samma vånda som jag går igenom och jag fajtas vilt kan jag lova :) Fast heja oss!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad smyger sig in härnäst? 80-tal? HJÄLP!!!! ;-)

      Radera
  2. Vi ska väl inte behålla den där? En stående kommentar hemma hos oss också, var och varannan dag. :-) Jo, tänk för att det ska vi! Jag älskar dina inlägg! :-)

    SvaraRadera
  3. Fantastiska -70 tal :) Gratulerar till underbara fynd. Kommentarerna från sambon känns igen, men men...det måste ju räddas till eftervärlden! (den där burken går ju bara inte att avstå ifrån! Har en likadan :) men den har numera fått byta plats för en annan jag råkade snubbla över...det börjar bli samlingar av mycket ) Heja heja alla som agerar räddare av vackra ting :D

    SvaraRadera