måndag 31 mars 2014

Att öppna en egen liten butik står högt upp på min önskelista. 
Jag har ju förvisso redan världens bästa jobb eftersom jag jobbar på Retro etc., en av Stockholms mysigaste retrobutiker, men jag inbillar mig att det är något mer tillfredsställande att fixa med sitt eget än med någon annans. Om man bortser från det tråkiga så som fakturor, bokföring och oro över marknaden, så klart. Sånt slipper jag som anställd. :-)

En som har slagit till är i alla fall Cathrin. Hon är en mycket rar och driftig tjej från Örnsköldsvik, som precis slagit upp portarna till en butik där uppe i norr.
Jag kom i kontakt med Cathrin via Retro Inspirationsgruppen på facebook, där hon lade ut bilder på sin loge. En loge fylld med massor med grejer.
Fina grejer.
JAG MÅSTE BARA ÄGA-grejer.
Folk blev som tokiga.
Vissa kastade sig i bilen och åkte dit, andra gjorde som jag, dvs köpte via facebook.
Och då Cathrin inte bara är rar utan även bördig från Stockholm stod hon för hemleverans.

Hon är lite motsatsen till mig, den där Cathrin.
Generös, modig och glad.
En gång kom hon farandes till min arbetsplats, med en sovande unge bredvid sig  i passagerarsätet, bilen fulllastad och ett släp.
Själv ger jag mig inte ut i Stockholmstrafiken om jag inte blir tvingad. Knappt då!


Bland annat har jag fått denna fina ull-matta levererad till dörren.


Och den åtråvärda och mystiska Palme-tavlan till höger.

Förra sommaren hade Cathrin sommarloppis på gården, och det kan ju ha varit det som var startskottet till den nu öppnade butiken.
Retrotrend är i dagsläget främst inriktad på vintagekläder.
Och inte vilka vintagekläder som helst, utan riktigt snygga sådana.
Nedan följer bilder som Cathrin tagit på sin söta väninna Louise. Och de är outstandning!


Louise på vårpromenaden.


Louise på väg.


Louise, dressed for success


Och Louise, bara helt ljuvlig!

Och nu lite interiörbilder.


Kläder, kläder kläder....


Lite fina prylar


Och en man som övervakar det hela!

Så här säger Cathrin själv:


Nu öppnar jag VINTAGEBUTIK!

Välkommen på LÖRDAG 1 MARS!!
På Premiärdagen håller jag Öppet 11.00 - 15.00.
Öppet tider kommer sedan att vara:
TORSDAGAR kl 11.00 - 18.00.
(Går att kontakta mig om man vill komma andra tider)
Jag har kläder från 70-talet och äldre.
Ni hittar även små möbler som jag målat och fixat till. pallar, prylhyllor, sängbord, skrivbord, tidningsställ. Även lampskärmar och kuddar med härliga retrotyger. mm

Adress:
Gottnevägen 105, Örnsköldsvik, ca 2,5 mil från E4:an.
Försäljning kommer snart även att ske via webbshop
I väntan på det kan ni njuta av bilder på Instagram: retrotrend_cathrin
Hoppas att vi ses! Välkommen!

Om jag någonsin kommer längre upp i landet än Arlanda, tänker åtminstone jag göra ett besök där. Men först ska jag bli lika unga och snygg som modellen ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar